בכמה שנים האחרונות ובעיקר מאז שנות האלפיים, נוצר במשק הישראלי עניין מרובה בקרב חברות מובילות ובקרב תאגידים גדולים בתוכניות ליסינג תפעולי. מדובר בתופעה בולטת בעולם התעשייה והעסקים הישראלי. העניין בתחום הליסינג רב יותר מאשר בכל תוכנית אחרת לאחזקת צי רכבים – ועל כך נרחיב בכתבה זו.
הסיבות לעליות קרנו של הליסינג התפעולי הינן ברורות: מימון רכבים בשיטת ליסינג, בין אם תפעולי ובין אם מימוני נוחה לכל חברה או תאגיד מסחרי. עקרון הליסינג התפעולי עובד בצורה כזאת שחברות מסחריות אינן צריכות לדאוג לתחזוקה השוטפת של כלי הרכב: חברות הליסינג דואגות לאספקה של צי רכבים, הן מפעילות שירות תחזוקה למכוניות. כל זה במסגרת תוכנית ליסינג תפעולי לעסקים.
בעשור האחרון, עשו חברות רבות מעבר מאחזקה של צי רכבים שכולם בבעלות החברה לאל שכירת רכבים באמצעות תוכניות ליסינג תפעולי דרך חברות ליסינג או חברות השכרת רכבים . מדובר בגופים מסחריים רבים כמשרדים ממשלתיים, מפעלים מתחום התעשיה, עסקים מתחום המזון ועוד רבים וטובים. חברות אשר השכילו לזהות את המגמה החדשה ההוחלכת וצוברת תאוצה, מכרו את הרכבים המשומשים שהחזיקו עבור העובדים במחיר מחירון ועברו לתוכנית של ליסינג תפעולי. תוכניות ליסינג תפעולי נוחות יותר גם עבור המעסיק וגם עבור העובד – המעסיק אינו צריך לדאוג כבעבר למנהל צי רכבים מטעם החברה אשר יעבוד מול המוסכים ומול חברות הביטוח, כל הניירת וכל הלחץ המיותר עובר לאחריות חברות הליסינג.
חברות אלו מתמחות בכל סוגי ליסינג הן מעבירות הצעות מחיר עבור עסקאות ליסינג מימוני או ליסינג תפעולי. חברות ההיטק נוהגות לעבוד מול חברות ליסינג מובילות ופחות מול עסקים מקומיים קטנים.